نحوه ی ساخت صحنه ی واقع گرایانه از اتاق خواب
اگر تا حدودی با مبانی هنر سه بعدی آشنا هستید، این آموزش برای شما کارآمد و مناسب خواهد بود.
بیشتر این مراحل در نرم افزارهایی همچون Maya نیز سازگاری دارد.
اگر تا حدودی با مبانی هنر سه بعدی آشنا هستید، این آموزش برای شما کارآمد و مناسب خواهد بود.
بیشتر این مراحل در نرم افزارهایی همچون Maya نیز سازگاری دارد.
اولین سوالاتی که از هر مشتری پرسش می شود این است که این پروژه مربوط به چه شخصی است.
ابتدا باید مخاطب خود را به درستی بشناسید تا بتوانید درک درستی از ظاهر آن ارائه دهید.
زمانی که مفاهیم را در ذهن پروراندید، به هر تعداد که می توانید تصاویر مرجع و نمونه جمع آوری کنید.
داشتن یک ایده و چیزی که دقیقا تصویر موردنظر از نورپردازی فضای داخلی را ارائه می دهد همه چیز را آسانتر خواهد ساخت.
از یک مکعب ابتدایی کار مدل سازی geometry پایه ی معماری را آغاز نمایید.
در این مورد، یک خانه ی دو خوابه در شمال لندن را در نظر داریم.
باید محل پنجره ها را مشخص نموده و اطمینان حاصل نمایید که همه ی قواعد معماری به درستی اجرا شده اند.
اگر نورپردازی داخلی دارید( در اینجا وجود ندارد)، آنها را نیز از یاد نبرید.
متریال diffuse سفید به دیوارها اضافه کنید و نورپردازی را تنظیم کنید.
در اینجا هیچ نورپردازی داخلی اضافی وجود ندارد تا حس یک مکان خلوت را منتقل سازد.
با HDR skydome و منطقه ی نور کوچک برای خورشید تابیده شده آغاز نمایید.
بدون توانایی در پراکندگی نور در اتاق قادر به پیشبرد کار خود نخواهید بود.
در گذشته، باید هر بخش از نور که به اتاق تابیده می شد را شبیه سازی می کردید و یا اینکه global illumination را فعال می کردید و البته مدت زمان بسیاری منتظر می ماندید.
اما حالا با روشن کردن Redshift Brute-Force GI Engine در مدت زمانی بسیار کوتاه تر به نتایج بسیار خوبی دست یابید.
شما در این پروژه به مبلمان نیاز دارید، بنابراین به فروشگاه مدل سازی CG سری بزنید و یا آنها را به صورت دستی بسازید.
تنها کافیست اجزای اصلی مورد نیاز را بسازید.
تا اینجا نیازی به اعمال جزییات و بافت های سنگین نداریم، اما اگر این جزییات را به خوبی ساخته باشید، از بی اشکال بودن polygon ها اطمینان حاصل کنید.
می خواهیم در اطراف اتاق قدم بزنیم، به همین خاطر یک دوربین ساده و از زاویه ی بالا را با تنظیم اتوماتیک ایجاد کنید.
دوباره به نمونه های مرجع نگاهی بیاندازید؛ با دوربین گوشی در اطراف اتاق قدم می زنیم تا عملکرد یک دوربین دستی را بررسی نماییم.
در این مرحله بر اساس حدسیات عمل نکنید.
هنگامی که از حرکت دوربین رضایت کافی داشتید، می توانید افزودن جزییات و بافت ها به معماری را آغاز کنید، در جایی که برای شما قابل مشاهده باشد.
از این تصاویر مرجع برای افزودن نقاط جزییات و واقع گرایانه نمودن آن استفاده کنید.
به افزودن جزییات ادامه دهید. با توجه به تصاویر نمونه جزییات زیر میزها را اضافه کنید.
در ظاهر هر یک از کتاب ها بافت اضافه کنید و در همه چیز لبه های گرد تشکیل دهید.
شاید جزییات قابل مشاهده نباشند اما این به معنی عدم وجود آنها نیست.
به این کار ادامه دهید تا زمان، پول و انرژیتان به پایان برسد.
تا اینجا همه چیز به خوبی پیش رفته است.
دوباره مراجع را بررسی کنید و از تعادل رنگ ها اطمینان حاصل کنید.
در صورتی که تصاویر با تلفن همراه ضبط شده باشند، نورپردازیی متفاوت خواهد بود.
بهتر است در این مرحله شبیه سازی را اجرا کنید تا تصور بهتری از کار داشته باشید.
GI پیش فرض Redshift شیوه ای بی استدلال است (خوشبختانه) که تنها چند پارامتر اصلی دارد.
در صورتی که طراحی شما به هم ریخته باشد، که به احتمال زیاد اینگونه خواهد بود –
تعداد نمونه ها را تا زمانی که ترکیب شوند، افزایش دهید.
با این حال، در صورتی که دیوارهای سفید و صاف دارید، این پروسه بیشتر به طول خواهد انجامید.
بهترین روش برای جلوگیری از هدر رفتن وقت، استفاده از یک پلاگین کاهش
به هم ریختگی(noise reduction plug-in) مانند Neat Video می باشد.
گزینه ی GI دیگر تعداد حرکات GI است.
شاید اینطور به نظر آید که «بیشتر بهتر است»، اما توجه داشته باشید که بسیاری از حرکات GI تصاویر را مسطح ساخته و با حرکت انرژی در صحنه کنتراست را کاهش می دهد.
بهترین روش آسودگی خاطر و آزمون بسیار است.
روش اصلی دیگر GI،نقاط درخشندگی و ذخیره سازی می باشد.
GI اولیه و ثانویه ی خود را به این ترتیب تغییر دهید، و نتایج بدون هیچ دندانه ای صاف و عادی خواهند شد.
این روشی عالی برای مناطق رنگی صاف به حساب می آید- بسیاری از محاسبات از قبل پردازش می شوند، بنابراین نتایج سریع بدون دندانه ای به وجود خواهند آورد.
مسئله ی نقاط درخشندگی لکه های بالقوه در طراحی شما خواهند بود و گاهی اوقات می توانید آثار هنری را در تصاویر با حرکت سریع دوربین مشاهده کنید.
و حالا باید برای دانستن مسائل باید طراحی خود را انجام دهید، و سپس به Brute Force برگردید.
هدف این پروژه این است که ثابت کنیم در یک حرکت به چه چیزهایی دست خواهیم یافت.
اما با استفاده از Redshift، می توانید طراحی را به اجزای مختلف آن تقسیم کنید،
بنابراین قادر خواهید بود اجزا و سپس ترکیب را طراحی کنید، درجات و افکت های ظریفی در حین انجام کار اضافه کنید، گرچه در حال حاضر نمیتوانید AOV های سفارشی ایجاد کنید.
طراحی نهایی شما باید جزیی از واقعیت زیبا باشد، و آخرین کاری که باید انجام گیرد.
این است که درجات را تنظیم نموده و افکت ها را اضافه کنید.
باید در مورد فیلمبرداری دیجیتال به درستی فکر کنید، به این ترتیب تغییرات باید
جزیی باشند، اما این نقطه ای است که می توانید درجه ی فیلمی را ورود دهید،
یا مثل این مورد با خنثی سازی و ظاهری با تکنولوژی اندک آغاز کنید.
در اینجا به دلیل استفاده از دوربین تلفن همرا نیازی به افزودن دندانه ، رگه های ویدئویی و یا ظاهر دوربین حرکتی احساس نشده است.
تنها تغییرات کوچکی در برخی سطوح انجام دهید و کار به پایان رسیده است.
یکبار برای همیشه پرونده تری دی مکس را برای شما می بندیم .
آموزش تری دی مکس بصورت جامع از صفر تا صد – ویژه بازار کار ، جهت اطلاعات بیشتر :
اولین قدم برای شروع در ساخت چیست؟
اولین سوالاتی که از هر مشتری پرسش می شود این است که این پروژه مربوط به چه شخصی است.
ابتدا باید مخاطب خود را به درستی بشناسید تا بتوانید درک درستی از ظاهر آن ارائه دهید
بعد از مشخص کردن اهداف خود چه کاری را شروع کنیم؟
زمانی که مفاهیم را در ذهن پروراندید، به هر تعداد که می توانید تصاویر مرجع و نمونه جمع آوری کنید.
داشتن یک ایده و چیزی که دقیقا تصویر موردنظر از نورپردازی فضای داخلی را ارائه می دهد همه چیز را آسانتر خواهد ساخت.
آیا شما آموزش با نرم افزار های مختلف و نرم افزار تری دی مکس را هم دارید؟
بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار میکنیم برای اطلاعات بیشتر داخل سایت تصویرگران پویا اندیش شوید.
چگونه می توانیم کار مدل سازی را شروع کنیم؟
از یک مکعب ابتدایی کار مدل سازی geometry پایه ی معماری را آغاز نمایید.
در این مورد، یک خانه ی دو خوابه در شمال لندن را در نظر داریم.
باید محل پنجره ها را مشخص نموده و اطمینان حاصل نمایید که همه ی قواعد معماری به درستی اجرا شده اند.
چگونه می توانیم نورپردازی را شروع کنیم؟
متریال diffuse سفید به دیوارها اضافه کنید و نورپردازی را تنظیم کنید.
در اینجا هیچ نورپردازی داخلی اضافی وجود ندارد تا حس یک مکان خلوت را منتقل سازد.
با HDR skydome و منطقه ی نور کوچک برای خورشید تابیده شده آغاز نمایید
چگونه ارتباطات تری دی مکس کاران رونق گرفت؟
در حال حاضر با توجه به رونق گرفتن شبکه های مجازی و اینترنت مرز ها از بین رفته و انسان ها به راحتی می توانند با هم ارتباط برقرار کنند.
متخصصین تری دی استودیو مکس هم باید این فرصت را غنیمت شمرند.
چگونه مدل سازی دستی اتلق خواب انجام دهیم؟
به فروشگاه مدل سازی CG سری بزنید و یا آنها را به صورت دستی بسازید.
تنها کافیست اجزای اصلی مورد نیاز را بسازید.
تا اینجا نیازی به اعمال جزییات و بافت های سنگین نداریم